Československé (České) aerolinie patřily mnoho desítek let k nejvýznamnějším propagačním nástrojům naší země. Těšily se značné prestiži po celém světě, což bylo ve spojení s imatrikulací OK skutečně působivé. A pokud se domníváte, že náš přepravce nemohl konkurovat takové německé Lufthanse, pak se mýlíte, neboť právě Němci využívali našich technologických postupů v údržbě letadel. Naši letečtí mechanici a zaměstnanci z Technického úseku byli špičkovými odborníky, kteří mimo jiné prováděli tzv. D-check, kdy se letoun kompletně demontuje a prověří se všechny systémy tak, aby byla letecká přeprava skutečně bezpečná.
V letectví totiž platí mnohem přísnější normy, než v jiném odvětví dopravy (snad jen s výjimkou výtahů a lanových drah), tam se musí používat to nejlepší, co strojírenský, elektrotechnický a hutnický průmysl nabízí. Ano, je to tak, i hutnictví železa má významný vliv na bezpečnost leteckého provozu, velmi totiž záleží (mimo jiné) na složení ocelových slitin, například takové 25crmo4 trubky boden.cz legované kromě uhlíku křemíkem, manganem, chromem, molybdenem, fosforem a sírou jsou odolné nejen vůči korozi, ale i mechanickému namáhání a opotřebení.
V leteckém průmyslu se tato ocel třídy 15 objevuje u konstrukčních dílů, které jsou velmi namáhány vysokými či naopak extrémně nízkými teplotami, značnými tlaky a také vibracemi. Za letu vzniká řada nebezpečných jevů a že to není legrace, o tom se můžete přesvědčit v seriálu vyšetřování leteckých nehod, ke právě technické závady bývají velmi často příčinou tragických událostí.V naší zemi se jich naštěstí mnoho neudálo a i když je letecká přeprava považována za nejbezpečnější na světě, pokud letečtí inženýři a mechanici někdy někde udělají chybu, může být draze vykoupena desítkami lidských životů, proto má svůj význam rizika chyb snížit na naprosté minimum.