Podnikatele a firmy, kterým se podařilo uspět s jejich byznysem na internetu, určitě znáte. Aspoň ty nejzářnější příklady. Protože takový úspěch se neutají. A je třeba i příkladem pro následovníky, kteří se nejednou také vydávají na podobnou dráhu v naději, že i jim tu bude štěstí přát.
Ovšem internet není žádný hodný strýček a určitě nepřeje automaticky všem, kdo se na něm chtějí podnikání věnovat. A zatímco jsou tu ti, kdo si nemohou ani v nejmenším stěžovat, je tu i celá řada podnikatelů, o které není na internetu dostatečný nebo třeba vůbec žádný zájem a kteří tudíž úspěchy neslaví. A možná i někoho takového znáte, jakkoliv to na rozdíl od podnikatelů úspěšných není jisté. Protože soukromníci, jejichž byznys provází nezájem, nejsou středobodem zájmu, a tudíž se o nich často ani neví. A i to, že se o nich neví, může být příčinou jejich potíží.
Je zkrátka celá řada internetových podnikatelů, kterým se nedaří, protože se o nich snad ani neví. Tito mají svůj web, na který ale nemíří dostatek lidí, a tedy potenciálních zákazníků, a pak se tu logicky nevydělá. A i kdyby se snažili sebevíc, ne, a ne k sobě přilákat dostatečnou pozornost.
Co za to může? Obvykle nedostatky, které takový web má a které ho činí nezajímavým pro internetové vyhledávače. Což vede k tomu, že když veřejnost s pomocí vyhledávačů po něčem pátrá, jsou jí představeny přednostně zdánlivě lepší a relevantnější weby konkurentů, a ne tento.
Má-li se taková realita změnit k lepšímu, je zapotřebí SEO specialista a jeho služby spočívající v tom, čemu se říká optimalizace pro internetové vyhledávače. SEO konzultace tu nabídne určité možnosti zlepšení, a když se pak optimalizuje tak, jak se optimalizovat má, je jenom otázkou času, než se odkaz na daný web posune ve vyhledávačích tam, kde ho veřejnost určitě najde. A využije k oboustrannému prospěchu.