Instagram od debutu v roce 2010 neustále zvětšuje svou popularitu. S více než 500 miliony aktivních uživatelů je v současné době druhou nejoblíbenější sociální sítí na světě, hned za Facebookem.
Když Mark Zuckerberg (zakladatel Facebook Inc.), získal v dubnu roku 2012 společnost Instagram za 1 miliardu dolarů, mnoho lidí se mu vysmálo. V té době nebyl Instagram starší než 2 roky. Současně je oceňován na cca 50 miliard dolarů.
Platforma zatím přitahuje především mladší publikum. Možná i to způsobuje, že sedmiletý Instagram si dosud uchoval energii, kterou starší sociální sítě, nevyjímaje Facebooku, ztrácí.
Tato aplikace nepochybně silně působí na vizuální „část“ nás. Téměř celý newsfeed je horizontálně zaplněn fotografiemi čtvercového formátu. Nejen to dává Instagramu pocit jednotnosti, který osobně u jiných sítí postrádám.
S počtem uživatelů roste také poptávka po reklamě na této síti. V tomto roce přesáhl počet inzerentů symbolický 1 milion. Instagram je tak v současnosti považován za nejlepší platformu (z výčtu sociálních médií) pro interakci se zákazníky.
Jste podnikatel a vaše firma nemá vlastní účet? Nepochybně se vyplatí vyčlenit část marketingového úsilí v oblasti sociálních médií, přičemž Instagram už není volbou – je to nutnost.
Instagram je v současnosti využíván nejen lokálními firmami. Nejeden influencer – osobnost z veřejného života, mající určitý vliv na danou oblast – používá právě tuto platformu pro budování svého jména. Z českých influencerů je pak nejznámější Leoš Mareš, který na sociálních sítích vydělává miliony.
Instagram za svou popularitu vděčí také množství filtrů, které vám umožní vzít fotografii z galerie, následně ji do určité míry „vylepšit“ a zpestřit. S touto vychytávkou se mnozí cítí jako photoshopový guru. Nepochybně je však Instagramový editor pro laika lákadlem.